Ondernemersnieuws

Media Mol viert 10-jarig bestaan met plaatsing 200ste scherm

Gepubliceerd: 4 juli 2022  |  Onderox editie: 221

Media Mol bestaat 10 jaar. Dat werd in thuisbasis Mol feestelijk gevierd met de plaatsing van hun 200ste infoscherm bij Domestic Vastgoed in de Statiestraat. Maar daarmee is de kous verre van af. Media Mol wil blijven groeien en heeft al nieuwe doelen voor ogen. Intussen is het bedrijf ook marktleider en heeft het het uitzicht van het moderne makelaarskantoor mee vormgegeven.

Media Mol plaatst digitale infoschermen in de etalage van vastgoedmakelaars in heel Vlaanderen. Die vastgoedmakelaars kunnen daarop hun beschikbare panden tonen aan voorbijgangers. En zo hoeven ze niet langer elke dag in de weer te zijn om fiches en foto’s handmatig te vervangen. Alles is volledig geautomatiseerd. “Die beelden van panden worden aangevuld met lokale en nationale adverteerders. We bieden dus het volledige pakket aan”, zegt zaakvoerder Daniel Vanwalleghem, die het bedrijf in 2012 oprichtte van in zijn appartement in Mol. De eerste vier jaar werkte hij op zijn eentje. “Maar toen werd het tijd om iemand in dienst te nemen en om een kantoor te zoeken”, glimlacht Vanwalleghem. Intussen bestaat het team van Media Mol uit vijf personen.

200 SCHERMEN
Al blijft Vanwalleghem, tot op de dag van vandaag, alle schermen zelf plaatsen. “We hebben nu 200 schermen geplaatst bij 200 verschillende makelaars, verspreid over zo’n 150 gemeentes. De aanvraag voor het 200ste scherm kwam toevallig uit onze eigen gemeente, van Domestic Vastgoed uit Mol. Een ideale gelegenheid om dat feestelijk aantal schermen, samen met de 10de verjaardag van de zaak, extra in de kijker te zetten.” “Ik heb dat 200ste scherm mogen plaatsen op de beste locatie van Mol, in de Statiestraat”, klinkt het. “Met bijhorende feestje, compleet met rode loper voor de deur, de nodige opvallende ballonnen kransen en een bijhorende receptie.” “Ik ben enorm trots dat ik dit op 10 jaar tijd heb kunnen realiseren”, zegt de zaakvoerder tevreden. “Dat ik ze eigenhandig alle 200 hebt geplaatst, geeft me nóg meer voldoening. Ik merk ook dat het extra vertrouwen schept bij de makelaars zelf en zorgt voor een goede band. Het is een bijkomende manier om te tonen dat wij staan voor kwaliteit en goede service.”

DRUKSTBEZOCHTE LOCATIES
De locaties van de schermen worden zorgvuldig uitgekozen. “Het moeten de beste en drukstbezochte locaties van Vlaanderen zijn”, weet Vanwalleghem. “Winkelstraten, marktpleinen, de zeedijk,… Zo kunnen we aan de adverteerders die bij ons hun advertentie plaatsen garanderen dat ze opgemerkt gaan worden. Vaak zijn het bedrijven uit de bouwsector of kleine zelfstandigen die in de sector actief zijn. Ook nationale adverteerders kunnen bij ons terecht, net omdat we zo’n breed netwerk hebben.”

TOEKOMSTDOELEN
Intussen is Media Mol marktleider in het plaatsen van dergelijke infoschermen. Era is de grootste klant. We raden elk nieuw era kantoor aan om ook een scherm te plaatsen en mee te gaan met de digitale wereld. Ook het jaarlijkse vastgoedcongres is voor Media Mol een vaste afspraak in de agenda. “En we blijven groeien. Het volgende doel is om in elke Vlaamse gemeente minstens één scherm te hebben”, vertelt Vanwalleghem overtuigd. “We zijn al goed op weg om dat doel te halen. In ons kantoor hebben we een groot bord hangen met prikkertjes voor elke locatie”, klinkt het met de glimlach. “En daarna gaan we zeker nog bijkomende doelen kunnen stellen om te kunnen blijven groeien. Eerst 300 schermen, dan 500, daarna 1.000. We zien wel waar het eindigt.”

Media Mol
Gompelbaan 209, Mol
Tel. +32 (0)14 75 64 70
info@media-mol.be
www.media-mol.be 

Meer Ondernemersnieuws

Wil je op de hoogte blijven?

Abonneer je op onze nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht met de belangrijkste nieuwsberichten.