Wil je op de hoogte blijven?
Abonneer je op onze nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht met de belangrijkste nieuwsberichten.
Met de Cyberster, een attractief gestroomlijnde, prestatierijke en dakloze tweezitter, loodst MG het authentieke roadster-rijplezier van weleer, vastberaden het elektromagnetische autotijdperk binnen.
Met het ontwikkelen van deze krachtig gespierde Cyberster was het MG-team in Longbridge (UK) niet aan een proefstuk toe. De bij kenners positief onthaalde MG4 Electric doorliep hier ook zijn ontwikkelingsproces. Aan de introductie van de opwindende Cyberster gingen in hetzelfde MG R&D-center bijna twee jaar onderzoek en ontwikkeling vooraf. En het resultaat mag er best wezen. Want: een ‘gedroomlijnde’ dakloze tweezitter met spectaculaire vleugeldeuren en elektrisch bediend stoffen dak. Een uitnodigende openluchtrijder vooral, die zijn sierlijkheid excellent weet te combineren met zuivere sportiviteit, altijd beschikkend over een denderend powerarsenaal en rijdend op een competent verfijnd onderstel. Veel leuks dat deze MG mythiseert met een netjes ogend en luxueus afgewerkt interieur, waarbij de bestuurder als het ware ingekapseld zit in een expliciet gedigitaliseerde cockpit.
DOOR BEELDSCHERMEN OMSLUIERD
Gekoppeld aan aloude G(rand) T(ouring)-rijbeleving, katapulteert de Cyberster het typische roadster-plezier naar het elektrotijdperk. Instappen in een auto met vleugeldeuren blijft bijzonder maar op die wijze postvatten in een Cyberster voelt nog specialer. Je wordt meteen verwelkomd in een hoogst luxueuze hightech omgeving. Een warm onthaal dat ons veeleer in de duurste GT’s te beurt is gevallen, met elektrisch in zes richtingen te verstellen stoelen. Verwarmd zelfs, elektrisch instelbare lendensteun en geheugenfunctie inbegrepen.
Wie voor het eerst achter dit stuur kruipt, zal het even niet kunnen vatten. Een onvervalste vliegtuigcockpit. Overgedigitaliseerd helaas. Dat is nooit mijn ding geweest. En ook de ons hier omhullende bestuurderspost forceert onze stressmeter diept in de rode zone. Geen twee, geen drie, wel vier beeldschermen. Een centraal beeldscherm (10,25 inch) als instrumentenpaneel, links en rechts geflankeerd door twee 7-inch displays. Daarbij een vierde, in de middenconsole opgetrokken, royaal bemeten aanraakkleurenscherm om de klimaatregeling te bedienen.
EEN OF TWEE MOTOREN
De Cyberster Trophy Extended Range heeft één elektromotor van 250 kW/340 pk piekvermogen en 475 Nm motorkoppel op de achteras. Daarmee snelt deze versie van 0-100 km/u in 5,0 seconden. De tweemotorige, op zijn vier wielen trekkende Cyberster GT, schrijft als topversie een apart MG-verhaal. Met een elektromotor op de voor- en achteras zet die 375 kW/510 pk en 725 Nm trekkracht op de straatstenen. Het is meteen het krachtigste, in serie geproduceerde model dat het thans 100-jaar jonge MG ooit assembleerde. De tweemotorige vierwielaangedreven Cyberster GT flitst in amper 3,2 seconden van 0-100 km/u. Het elektrisch rijbereik? Met de 77 kWh energieopslag zou – zo belooft MG – de achterwiel aangedreven Cyberster 507 km ver kunnen. De meer prestatiegerichte GT zou tussen twee laadbeurten 443 km ver geraken.
Abonneer je op onze nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht met de belangrijkste nieuwsberichten.